Google-mainonnan, eli Google Adsin, avulla saat mitattavia konversioita ja maksat vain tuloksista. Mutta onko tavoitteesi kuitenkin enemmän tietoisuuden kasvattaminen? Se ei ole ongelma, sillä Google tarjoaa useampaa mainostusvaihtoehtoa. Eli, mitä Google-mainonta on ja miten se toimii?
Palataanpa hetkeksi ihan perusteisiin. Google on hakukone. Sitä voisi ajatella eräänlaisena (massiivisena) digitaalisena kirjastona. Se ei kuitenkaan osaa tarjota tietolähteitä ilman kyselyä, joten siksi henkilön täytyy suorittaa hakuja löytääkseen etsimänsä tiedon. Valitut hakusanat vaikuttavat siihen, minkälaisia tuloksia Google palauttaa.
Siihen perustuu myös hakusanamainonta, jolloin valituilla hakusanoilla haettaessa Google nostaa mainoksesi hakutuloksien kärkeen. Hakusanamainonta toimii erityisen hyvin ostopolun harkinta- tai vertailuvaiheessa, jolloin nostat juuri oman brändisi asiakkaan harkintaprosessiin mukaan, ja kuljetat häntä sitä kautta ostopolulla eteenpäin.
Googlella on myös Google Display Networkiksi (GDN) kutsuttu alusta. Se käsittää noin kaksi miljoonaa verkkosivua ja tavoittaa yli 90% verkon käyttäjistä. Siellä kohdennat Display-mainontaa halutulle kohderyhmälle.
Youtubelle ominaista on tietenkin videomainonta, mutta tiesitkö, että heti Googlen jälkeen suurin hakukone on itse asiassa juurikin Youtube? Google Adsin kautta pääset mainostamaan myös Youtuben eri mainospaikoilla, joka on loistava kanava tavoittaa sitoutuneet käyttäjät.
Youtubessa mainostaminen on edullista, ja hyviä tuloksiakin saa silloin, kun mainonta on suunniteltu monikanavaisesti ostopolun eri vaiheita tukien.
Kampanjoiden tehokkuus perustuu muun muassa tarkkaan kohdentamiseen. Kohdennusvaihtoehtoja ovat esimerkiksi ikään, sukupuoleen ja kiinnostuksen kohteisiin liittyvät tekijät.
Kauttamme saatavat Google-mainontaratkaisut ovat Google-sertifioitujen asiantuntijoiden tekemiä. He tietävät, miten ja missä juuri sinun yrityksesi kannattaa mainostaa. Meillä mainontasi on hyvissä käsissä!