UKK / q&a

Usein kysyttyä

I don’t understand Finnish, how do I get my ad published?

Glad you asked! Please open the Yhteys-page and call any of us. Just add +358 in front of the area code and leave 0 out if you’re abroad. We’ll be happy to help you with any of your advertising needs, in print and web!

Millainen yritys voi mainostaa digissä?

Millainen tahansa! Mainonnan toimivuuteen vaikuttaa enemmänkin se, mitkä ovat tavoitteet, mikä on kohderyhmä ja millaiset mediat valitaan.

En ole koskaan mainostanut verkossa. Miten pääsen alkuun?

Alkuun pääset helposti ottamalla yhteyttä myyjiimme. Kartoitamme yrityksesi tarpeet, ehdotamme sopivia ratkaisuja ja sparraamaan tarpeen mukaan matkan varrella. Myyjämme löydät täältä. 

Miten digimainonnan hinta määräytyy?

Digimainonnan hinta koostuu sekä työstä että mediakuluista. Työn hintaan vaikuttavat kampanjan suunnitteluun ja aineiston valmistukseen käytetyt resurssit. Mediakulut taas tarkoittavat ostettuja näyttömääriä.

Minulla ei ole mainostoimistokontakteja – voinko teettää mainokseni teillä?

Kyllä vain, valmistus onnistuu meillä! Monet asiakkaamme toimivat jo näin. Jos olet kiinnostunut, löydät lehtimainosten tekemisestä lisää tietoa täältä ja verkkomainosten tekemisestä täältä. Kysy lisää myyjiltämme!

Ostaisin nyt digimainontaa. Olenko naimisissa sen kanssa lopun ikääni?

Et tietenkään! Useissa tapauksissa on hyödyksi käyttää kampanjassa sekä digitaalista että printtimainontaa, riippuen toki tavoitteesta ja kohderyhmästä.

Haluaisin mainostaa yritykseni tarjousta. Mistä tiedän, mitä medioita valitsen siihen ja keihin kaikkiin minun pitää olla yhteydessä?

Meiltä saat yhdeltä yhteyshenkilöltäsi kaikkien mediaperheemme mediatiedot: lehtien, teemajulkaisujen ja verkkopalveluiden. Teemme mielellämme kanssasi budjettiisi sopivan kampanjasuunnitelman, jolla tavoitat haluamasi kohderyhmän haluamanasi ajankohtana.  Katso yhteystiedot ja kerro, mitä on mielessäsi.

Vierailin sivustolla, enkä nähnyt mainostani. Mistä tiedän, että kampanjani pyörii, niin kuin on sovittu?

Jos mainoksesi on myyty näyttöpohjaisena, samalla paikalla saattaa kiertää useampi mainos samaan aikaan. Ei kuitenkaan huolta, sillä mainonnanhallintamme jakaa näytöt niin, että sovittu määrä tulee täyteen sovitussa ajassa.

Digitaalisen mainonnan termejä:

  • CPM = tuhannen näyttökerran hinta.
  • Kampanjan tavoite = yrityksen tarve, johon mainonnalla pyritään vastaamaan. Se voi olla vaikkapa brändin tunnettuuden lisääminen, uuden tuotteen lanseeraus, myynnin kasvattaminen tai asiakkaiden sitouttaminen.
  • In-screen = se aika, jonka mainos on näkynyt käyttäjän näytöllä.
  • Laskeutumissivusto = kohdesivusto, johon mainoksen klikkaus vie käyttäjän. Laskeutumissivusto voi olla yrityksen nettisivu, tarkoitukseen valmistettu kampanjasivu, Facebook-sivu tai vaikkapa pdf-liite.
  • Inventaari = sivuston katselujen määrä, joka jaetaan mainostajien näyttöpohjaisten mainosostojen mukaan. Jokainen näyttö tarkoittaa konkreettista käyttäjän tekemää mainoksen katselua, ja siksi inventaarin yli ei voi ostaa mainontaa. Tämän vuoksi saatamme joskus joutua myymään ”ei oota” tietyn mainospaikan kohdalla, mutta ei huolta, jostain toisesta mainospaikasta löytyy varmasti tilaa.
  • CTR = näyttöjen ja klikkausten suhde prosentteina. CTR:n seuranta on tärkeää varsinkin kampanjoissa, joiden tavoite on ohjata kävijää vierailemaan laskeutumissivulla.

Tekijänoikeudet © Kaakon Viestintä

Käyntiosoite: Teollisuuskatu 2-6
Postiosoite: PL 6, 50101 Mikkeli

Länsi-Savo-konsernin lehdet

Etelä-Saimaa
Itä-Savo
Juvan Lehti
Kaakonkulma
Kangasniemen Kunnallislehti
Keskilaakso
Kouvolan Sanomat
Kymen Sanomat
Luumäen Lehti

Länsi-Saimaan Sanomat
Länsi-Savo
Paikallislehti Joutseno
Pitäjänuutiset
Puruvesi
Uutisvuoksi
ES Keskiviikko
KS Keskiviikko
LS Keskiviikko

Tilaa UUTISKIRJE