Digitaalinen ulkomainonta näkyy juuri siellä, missä ihmiset luonnollisesti liikkuvat: kaupunkien keskustoissa, kauppakeskuksissa, paikallisliikenteen busseissa ja liikenneasemilla. Tästä tuleekin ulkomainonnan englannin kielinen nimitys DOOH, eli digital-out-of-home advertising.
Sen lisäksi, että digitaalinen ulkomainonta on edullista ja ympäristöystävällistä, on DOOHilla monia muitakin etuja mainostajan kannalta.
Mainonnan sisältöä voi suunnitella tai muuttaa muun muassa vuorokaudenajan, kohderyhmän tai kampanja vaiheen mukaan nopeasti ja reaaliaikaisesti. Lisäksi hyvän tavoittavuuden lisäksi ulkomainontaan ei ole olemassa ad blockereita, eli mainoksia ei voi ohittaa.
Digitaalisen ulkomainonnan bruttotavoittavuus on suuri – Aidosti valtakunnallisella ulkomainosverkostolla tavoitetaan viikossa jopa 1,8 miljoona eri katsojaa.