Kuka kertoisi mainostajalle missä ja miten kannattaa mainostaa?

Lisää myyntiä mainonnalla sirpaloituvassa kentässä

Kuka kertoisi mainostajalle missä ja miten kannattaa mainostaa? Lukeeko kukaan enää printtiä ja pitäisikö mainos olla tilatussa lehdessä vai kaikkiin varhaisjakelun piirissä olevissa osoitteisiin jaettavassa Keskiviikko-lehdessä? Onko yksi valokuva enemmän kuin 1000 sanaa? Bom-digi-digi-digi-bom-digi-bang! Digi mitäh?

Ratkaisumyynnin ammattilaiset käytettävissäsi

Olen itse siinä onnellisessa tilanteessa, että olen sekä ostanut, että päässyt myymään mediaratkaisuja. Ensimmäisestä minulla on kokemusta noin 15 vuotta enemmän kuin jälkimmäisestä, joten voin ainakin kuvitella tietäväni, mitä mainostaja haluaa ja minkälaisia ratkaisuja hän arvostaa.

Ostajana muistan usein kokeneeni tunteen, jolloin olin eksynyt mainonnan viidakkoon. Ulospääsy ei ollut aina se helpoin ja matkalla tuli kokeiltua muun muassa ulkomainontaa, sähköpostimainontaa, tekstiviestimainontaa, flyereiden jakamista, lehtimainontaa, erilaisia verkkoratkaisuja, tapahtumayhteistyötä, sponsorointia, tv- ja elokuvamainontaa, sekä radiomainontaa. Jos jonkun mainonnan muodon unohdin mainita, niin todennäköisesti sitäkin olen kokeillut. Eksyksissä tulee monesti valittua myös niitä vääriä polkuja ja jokaista mainitsemaani polkua ei kuitenkaan ehkä ollut kannattavaa seurata. Kokemusta tuli lisää, myyntiä ei. Miksi mainitsen nämä ja mitä hyötyä sinun bisneksellesi voisi tästä tiedosta olla?

Kaakon Viestinnän yritysasiakasmyynnissä käytössäsi on lisäkseni lähes 40 hengen mediamyynnin ammattilaisista koostuva myyntitiimi, joka osaa löytää oikeat ratkaisut viestisi eteenpäin viemiselle. Kokeneet ratkaisumyyjät tuntevat monesti edustamansa yritykset ja näiden toimialan kuin ne kuuluisat omat taskunsa. Teetämme ja tulkitsemme vuosittain useita kuluttaja- sekä päättäjätutkimuksia ja pystymme tämän tiedon valjastamaan sinun yrityksesi käyttöön. Tunnemme myös oman kuluttajapuolemme, lukijamme ja tiedämme miten, missä ja milloin he haluavat mainontaa kohdata. Oikeassa välineessä oikea-aikaisesti mainostaessasi pystyt vaikuttamaan asiakkaittesi ostopäätöksiin.

Viesti tehokkaasti, viesti paremmin

Kaakon Viestinnän mediaratkaisuilla tavoitat suurimman osan alueesi kuluttajista. Keskiviikkoisin varhaiskannossa jaettava Keskiviikko-lehti tavoittaa kuluttajat jo aamukahvipöydässä ja tukee hienosti loppuviikkosi mainontaa ja viikonlopun tapahtumia. Tilattavat lehdet, muun muassa Kymenlaaksossa
7 päivänä viikossa, yötä päivää palvelevat Kymen Sanomat ja Kouvolan Sanomat tavoittavat viikon aikana jopa 139 000 lukijaa. Mobiilikäytön jatkuva lisääntyminen vaikuttaa myös uutissisältöjen julkaisun sykliin ja voinkin ylpeydellä todeta, että verkkopalveluissamme mainostaja kohtaa parhaiten oman alueensa kuluttajat ja alueen palveluista kiinnostuneet potentiaaliset uudet asiakkaat.

Eihän se verkko- tai printtimainonta aina autuaaksi tee ja siitä viittaukseni myös 1000 sanaan ja valokuvaan. Mainonnan kasvavin muoto, sisältömarkkinointi, on valjastettavissa käyttöösi ammattilaistemme avustuksella. Kun kohtaat tarpeen, jossa haluat kertoa kuvien, tekstin, videon tai äänen muodossa toiminnastasi kuluttajille, yrityksellesi tärkeistä asioista, vaikkapa arvoistanne, merkittävästä kilpailuetua luovasta historiastanne tai vahvistaa yrityskuvaanne rekrytoinnin yhteydessä, ota yhteyttä ja viedään tarinanne oikeissa kanavissa niiden silmien eteen, jotka haluatte tavoittaa.

Digitaaliset tienvarsitaulut ovat kesämedia

Uskon, että meillä on tarjota sinun tarpeisiisi oikeat kanavat myyntiä lisätäksesi. Kerroin kokeilleeni myös ulkomainontaa aiemmassa historiassani. Mielelläni itse henkilökohtaisesti sitä myös sinulle Kymenlaaksossa myyn. Vietämme Meripäivien, Kouvolan Asuntomessujen ja monien muiden tapahtumien muodossa jälleen Superkesää Kaakossa. Autoilevat asiakasvirrat tavoitat myös kauttamme vilkkaiden teiden varsilla sijaitsevilla Mediatauluilla Haminassa, Kotkassa ja Kouvolassa. Mainonta, oikeissa kanavissa, oikeaan aikaan, kannattaa aina!

Ja ai niin, se boom diggy diggy diggy boom diggy bang. Sehän oli tietysti ICE MC kappale Think About The Way vuodelta 1994. Jääköön se sinne mutta varmista sinä, että mainontasi elää nykypäivää.

Ps. Olethan tutustunut sivuihimme ja tilannut jo uutiskirjeemme?

Hyvää kesää!

Apa

Arttu Salmi

Arttu Salmi

Myyntijohtaja, Kymenlaakso
arttu.salmi@kaakonviestinta.fi

Jaa artikkeli
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Tekijänoikeudet © Kaakon Viestintä

Käyntiosoite: Teollisuuskatu 2-6
Postiosoite: PL 6, 50101 Mikkeli

Kaakon Viestintä ja ESV-Paikallismediat

Etelä-Saimaa
Itä-Savo
Juvan Lehti
Kaakonkulma
Kangasniemen Kunnallislehti
Keskilaakso
Kouvolan Sanomat
Kymen Sanomat
Luumäen Lehti

Länsi-Saimaan Sanomat
Länsi-Savo
Paikallislehti Joutseno
Pitäjänuutiset
Puruvesi
Uutisvuoksi
ES Keskiviikko
KS Keskiviikko
LS Keskiviikko

Tilaa uutiskirje

Uutiskirjeessä kerromme digi- ja printtimainosratkaisuistamme sekä kattavista sisältömarkkinoinnin palveluistamme. Saat uutiskirjeen noin kerran kuukaudessa. Voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa.