Haluatko onnistua mainonnassasi? Nappaa talteen onnistuneen mainonnan kaava

Mikä onnistuneen mainonnan kaava?

Haluatko tehdä onnistunutta mainontaa? Hyvä! Haluamme siis samaa asiaa. Mekin nimittäin haluamme, että onnistut. Sen takia olemme luoneet työkalun, jonka avulla suunnittelet toimivaa mainontaa kohderyhmällesi. Tätä työkalua kutsumme onnistuneen mainonnan kaavaksi. Lue lisää, ota työkalu käyttöösi ja opi suunnittelemaan tehokasta mainontaa!

Käydään heti alkuun itsestäänselvyydet alta pois, jotta voit keskittyä uuden oppimiseen. Mainonnan tavoitehan on aina jollain tapaa tuoda liiketoiminnallista hyötyä: lisätä kauppaa tai lisätä myyntiä. Se voi tapahtua pitkällä tai lyhyellä aikavälillä, mutta se on kuitenkin haluttu lopputulos. Kyse ei ole niinkään siitä, etteikö tavoitteita osattaisi asettaa, vaan enemmänkin siitä, että ei muisteta mitata oikeita asioita oikeassa vaiheessa.

Onko kaikki siis yhtä tyhjän kanssa? No ei tietenkään! Mainontaa on mahdollista suunnitella myös niin, että se erottuu ja puhuttelee, eli saa aikaan haluttua toimintaa. Tehokas mainonta perustuu aina asiakaspolkuun, joka koostuu karkeasti kolmesta osasta:

Kaikki vaiheet täytyy huomioida omanaan, eikä mainontaa voi lopettaa silloin, kun asiakassuhde on saatu muodostumaan. 

Tästä pääsemmekin onnistuneen mainonnan kaavaan, joka perustuu asiakkaan polkuun kohti ostoa, mutta myös tapahtumiin oston jälkeen.

Onnistuneen mainonnan kaava = template mainonnan suunnitteluun

Työkalumme avulla huomioit kaikki ostopolun vaiheet, asetat oikeanlaisia mittareita kuhunkin vaiheeseen ja opit tekemään toimenpiteitä asiakaslähtöisesti.

Kysy itseltäsi esimerkiksi kysymyksiä kuten:

  • Tietääkö kohderyhmäsi yrityksesi tuotteista?
  • Mitä haluat asiakkaasi tekevän?
  • Ymmärrätkö asiakkaasi tarpeita? Puhutteleeko viestisi?
  • Miten mainontasi auttaa asiakastasi eteenpäin hänen ostopolullaan?

Jos olet jo huomioinut kaiken edellä mainitun niin oikein hyvä! Jos kuitenkin kaipaat vielä apua, niin ota työkalumme käyttöön alta! Sen avulla asetat kullekin vaiheelle oikeanlaiset mittarit ja opit suunnittelemaan mainontaa, joka auttaa asiakastasi ja tukee myyntiä.

Lataa työkalu

Tietosuoja Kaakon Viestinnässä

Me käsittelemme tietojasi aina voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Lue lisää tietojenkäsittelyyn liittyvistä periaatteistamme.  Lataamalla oppaan liityt uutiskirjeemme tilaajaksi. Toivomme, että pidät sen sisällöstä mutta voit toki peruuttaa tilauksen milloin tahansa.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Jaa artikkeli
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin