Onnistuneen mainonnan kaava - työkalu mainonnan suunnitteluun

Miten suunnitella tehokasta mainontaa?

Kehitä asiakaslähtöisesti! Me haluamme, että mainontasi onnistuu. Asiantuntijamme ovat aina valmiina auttamaan sinua mainonta-asioissa, mutta jos haluat oppia lisää ja suunnitella mainontaasi asiakaslähtöisesti, niin lue lisää mainonnan suunnitteluun tarkoitetusta työkalustamme!

Käydään alkuun pakolliset itsestäänselvyydet alta pois, jotta voit keskittyä uuden oppimiseen. Mainonnan tavoitehan on aina jollain tapaa tuoda liiketoiminnallista hyötyä: lisätä kauppaa tai lisätä myyntiä. Se voi tapahtua pitkällä tai lyhyellä aikavälillä, mutta se on kuitenkin yleensä haluttu lopputulos.

Hyvä mainonta pyrkii häiritsemään tai keskeyttämään mahdollisimman vähän. Sen takia mainonnan suunnitteluun kannattaa panostaa ja kehittää sitä asiakaslähtöisesti. Mainonnan toistotason pitäisi kuitenkin olla melko korkea, digimainonnassa erityisesti.

Mainontaa on mahdollista suunnitella myös niin, että se erottuu ja puhuttelee, eli saa aikaan haluttua toimintaa. Tehokas mainonta perustuu asiakaspolkuun, joka koostuu karkeasti kolmesta osasta:

Kaikki vaiheet täytyy huomioida omanaan, eikä mainontaa voi lopettaa silloin, kun asiakassuhde on saatu muodostumaan. 

asiakkuuspäällikkö susanna neuvoo mainonnassa

Asiakkuuspäällikkömme Susanna huomauttaa myös mainonnan kokonaistavoittavuuden tärkeydestä. Koska mainonta ja sen kehittäminen ovat niin tärkeitä, niin innostuimme luomaan työkalun tehokkaan mainonnan suunnitteluun. Kutsumme sitä onnistuneen mainonnan kaavaksi.  Se perustuu asiakkaan polkuun kohti ostoa, mutta myös tapahtumiin oston jälkeen.

Työkalu mainonnan suunnitteluun

Työkalumme avulla huomioit kaikki ostopolun vaiheet, asetat oikeanlaisia mittareita kuhunkin vaiheeseen ja opit tekemään toimenpiteitä asiakaslähtöisesti.

Lisäksi suunnittelussa auttaa esimerkiksi seuraavat kysymykset:

  • Tietääkö kohderyhmäsi yrityksesi tuotteista?
  • Mitä haluat asiakkaasi tekevän?
  • Ymmärrätkö asiakkaasi tarpeita? Puhutteleeko viestisi?
  • Miten mainontasi auttaa asiakastasi eteenpäin hänen ostopolullaan?

Voit vapaasti ottaa työkalumme käyttöösi alta.

Lataa työkalu

Tietosuoja Kaakon Viestinnässä

Me käsittelemme tietojasi aina voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Lue lisää tietojenkäsittelyyn liittyvistä periaatteistamme.  Lataamalla oppaan liityt uutiskirjeemme tilaajaksi. Toivomme, että pidät sen sisällöstä mutta voit toki peruuttaa tilauksen milloin tahansa.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Jaa artikkeli
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin